نسل کشی درختان بلوط لرستان

سلام متاسفانه طی شنیده ها و تماشای فیلمی از گورستان درختان کهنسال بلوط منتشر شده شاهد این هستیم که در حال قطع درختان به بهانه های واهی هستند. اینان به خیال خودشان و با این بهانه که فقط هدف هرس کردن بوده نه چیز دیگری و بعد هم سکوت می کنند تا بی مسئولیت بودن

کد خبر : 967
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲:۵۷
نسل کشی درختان بلوط لرستان

سلام

متاسفانه طی شنیده ها و تماشای فیلمی از گورستان درختان کهنسال بلوط منتشر شده شاهد این هستیم که در حال قطع درختان به بهانه های واهی هستند.

اینان به خیال خودشان و با این بهانه که فقط هدف هرس کردن بوده نه چیز دیگری و بعد هم سکوت می کنند تا بی مسئولیت بودن خودشان را در پشت این بهانه پنهان کنند.

چگونه می شود یک مسئول آن هم مسئول اول منابع طبیعی استان لرستان فرق هرس تا قطع کردن درختان را نداند؟

آقای مسئول بلند پایه ی منابع طبیعی استان مطمئن باش بزودی و با پیگیری های ما و دیگر دوستداران طبیعت هدف شما از سکوت در قبال این اقدامات و هدف آنهایی که در حال نسل کشی درختان بلوط هستند روشن و باید پاسخگو باشید.

هرگز کسانی که مسئولیتی را قبول کرده اند بدون دیدبان و نظارگر نبوده و نخواهند بود پس یادتان باشد در کمترین زمان ممکن اقدامان مثبت و منفی شما ارزیابی می شود و در صورت کم کاری کردن و چشم بستن شما به اقدامات خرابکارانه شما نیز شریک اینان خواهید بود.

طبق شنیدها شما مسئول بلند پایه در جواب سوال ها گفته اید که هدف هرس کردن درختان بوده که اگر شما فیلم گرفته شده از درختان قطع شده را دیده باشید باید این را بدانید که کار از هرس کردن گذشته و نسل کشی درختان در حال انجام است.متاسفانه این گفته شما این ذهنیت را به وجود آورده که شما پشت میز خود نشسته و هیچگونه سرکشی در منطقه انجام نمی دهید یا خدایی نکرده شما از این اقدامان خبر داشته و بی توجه به این اقدامات خود را به خواب زده اید.

مطمئن باشید طی چند روز آینده تمام زوایای این اقدامات روشن خواهد شد و تمام کسانی که دست به این کار زده اند باید پاسخگو باشند.

در صورتیکه مسئولان منابع طبیعی لرستان پاسخگو نباشند اقدامات دیگری انجام خواهد شد که مطمئنا دست های پشت پرده این ماجرا را برملا خواهد کرد.

طی این سال ها شنیده ایم که هر شخصی یک درخت را قطع کند چه مجازات و جریمه ای برایش خواهد داشت حال این سوال پیش می آید که مجازات قطع این تعداد درختان بلوط چه مقدار جریمه و مجازات خواهد داشت؟

آقای شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان پاسخگوی این سوال ما باشد

آیا طی هزاران سالی که از عمر این جنگل بلوط میگذرد شخص یا اشخاصی هر ساله درختان بلوط را هرس کرده اند؟که حالا شما و دیگر متفکران در منابع طبیعی دست به انجام اینکار زده اید.

بدون شک این اقدام و این حرف شما برای نشان دادن قانونی بودن این عمل اصلا قابل درک نیست و باید پیگیری های لازم از طرف نهادها و دوستداران طبیعت انجام گیرد.

مصیب رجب زاده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.