اشیای تاریخی از موزۀ ملی به لرستان باز خواهد گشت

استاندار لرستان از ساخت یک موزه جدید در قلعۀ فلک الافلاک و بازگشت اشیای تاریخی از موزه ملی ایران پس از ۸۰ سال به استان لرستان خبر داد. ابوطالب شفقت شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده سازی زیر ساخت های لرستان برای ثبت جهانی دره خرم آباد اعلام کرد: استان لرستان

کد خبر : 1965
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
اشیای تاریخی از موزۀ ملی به لرستان باز خواهد گشت

استاندار لرستان از ساخت یک موزه جدید در قلعۀ فلک الافلاک و بازگشت اشیای تاریخی از موزه ملی ایران پس از ۸۰ سال به استان لرستان خبر داد.

ابوطالب شفقت شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده سازی زیر ساخت های لرستان برای ثبت جهانی دره خرم آباد اعلام کرد:

استان لرستان در یک موقعیت استراتژیک توریستی و زیارتی واقع شده است.

او با بیان اینکه با ثبت جهانی دره خرم آباد توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و بازدید گردشگران بین المللی را به دنبال دارد، اضافه کرد: صنعت گردشگری لرستان با این اقدام افزایش خواهد یافت.

استاندار لرستان با اشاره به غا های هفتگانه و مجموعه قلعه فلک الافلاک که به عنوان تنها سهمیه ایران در سال ۲۰۲۴ به یونسکو ارسال شده است گفت:

پیگیری ها برای آماده سازی اماکن مجاور این آثار برای بازدید ارزیابان یونسکو انجام شده است.

آقای شفقت استاندار لرستان از ساخت یک موزه در قلعۀ فلک الافلاک گفت و بیان کرد:

آثاری از تاریخ و تمدن لرستان که ۸۰ سال پیش کشف شده بود در موزه ملی ایران نگهداری می شود که موافقت نام لازم برای بازگشت این آثار به استان اخذ شده است.

وی همچنین با اشاره به سه باب مغازه باقی مانده در حریم قلعه فلک الافلاک ادامه داد: فرآیندهای قانونی در این راستا انجام شده است و این املاک با دعوت از مالکان و مستأجران و با پرداخت قیمت کارشناسی تخریب می شود.

استاندار لرستان با اعلام انعقاد تفاهم نامه بین سپاه و اداره کل میراث فرهنگی لرستان برای انتقال مجموعه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) به مکان دیگری زیر گفت: هماهنگی ها برای انجام این کار انجام شده است.

ایشان با تأکید به بازدید از غارهای خرم‌آباد، شرح داد:

بسیج سازندگی برای پاک سازی پسماندهای مجاور یکی از غارها در حال کار است و امیدواریم مشکل خاصی را در کنار آثار تاریخی شاهد نباشیم.

او با بیان اینکه مسیر دسترسی به غار های خرم‌آباد آماده سازی شده است مشارکت مردم، مسئولان و نقش رسانه‌ ها برای ثبت جهانی دره خرم آباد را انکارناپذیر خواند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.