آتش‌سوزی در جنگل های منطقه تنوم پلدختر

باز هم آتش سوزی باز هم نبود امکانات برای مهار آتش آتش که ساعت ۱۹ شنبه شب به جان جنگل های ضلع جنوبی تنگ لیلم(تنوم) منطقه کرکی افتاد و بخشی از جنگل‌ها منطقه در حال سوختن است. طبق گزارش ها نیروهای منابع طبیعی شهرستان پلدختر پس از اطلاع از موضوع به محل اعزام شدند و

کد خبر : 1914
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۴۹
آتش‌سوزی در جنگل های منطقه تنوم پلدختر

باز هم آتش سوزی باز هم نبود امکانات برای مهار آتش

آتش که ساعت ۱۹ شنبه شب به جان جنگل های ضلع جنوبی تنگ لیلم(تنوم) منطقه کرکی افتاد و بخشی از جنگل‌ها منطقه در حال سوختن است.

طبق گزارش ها نیروهای منابع طبیعی شهرستان پلدختر پس از اطلاع از موضوع به محل اعزام شدند و عشایر منطقه و مردم روستا هم به یاری نیروهای منابع طبیعی شتافته اند. .

دهیار چم گز گفته: عملیات مهار آتش با توجه‌ به سخت‌گذر بودن و شیب تند، مسیر طولانی به منطقه آتش سوزی، تاریکی، گرمای شدید هوا و کمبود امکانات با سختی و دشواری مواجه است.

آقای جعفری، یادآور شد: برای مهار آتش‌سوزی گسترده در منطقه تنوم نیاز به اعزام بالگرد آب پاش است که مسئولان باید در این زمینه چاره‌ای بیاندیشند.

وی در پاسخ به سوال علت آتش سوزی و میزان خسارت فرمودند:علت و میزان خسارت وارده به جنگل منطقه بعد از مهار آتش اعلام خواهد شد.

 

ما در سایت دیار لرستان طی چندین مطلب و بعد از آتش سوزی های متعدد که هر ساله به جان جنگل های لرستان می افتد خواسته به حق خود و هم استانی های عزیزمان را برای خرید بالگردهای آب پاش برای همچین روزهای داشته ایم.

اما باز هم شاهد این هستیم که هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده و فقط باید شاهد سوختن جنگل های استان لرستان باشیم.

مهار آتش اگر در همان لحظه های اولیه گسترش با بودن بالگردهای آب پاش مهار شود خسارت کمی را رقم خواهد زد.

منتظر پاسخ مسئولین امر برای نخریدن و در اختیار نداشتن بالگردهای آب پاش خواهیم ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.