پارک جنگلی مخمل کوه

در قسمت انتهای شمالی مخمل کوه در تنگه شبیخون پارک جنگلی و تفرجگاهی برای مسافرین دایر شده که در فصل بهار و زمستان بسیار دیدنیست و یکی از بهترین انتخاب ها برای سپری کردن لحظه های خوب در کنار خانواده و دوستان می باشد. مخمل‌کوه یکی از رشته کوههای لرستان به ارتفاع بیش از دو

کد خبر : 612
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۶:۲۷
پارک جنگلی مخمل کوه

در قسمت انتهای شمالی مخمل کوه در تنگه شبیخون پارک جنگلی و تفرجگاهی برای مسافرین دایر شده که در فصل بهار و زمستان بسیار دیدنیست و یکی از بهترین انتخاب ها برای سپری کردن لحظه های خوب در کنار خانواده و دوستان می باشد.

مخمل‌کوه یکی از رشته کوههای لرستان به ارتفاع بیش از دو هزارو نهصد متر در شمال شرق خرم‌آباد قرار دارد. که به عنوان بخشی از دره تاریخی خاید آلو قسمتی از شهر خرم‌آباد را در دامن خود جای داده‌است.

این کوه بلند در دو سوی خود به دو تنگه مهم و استراتژیک منتهی می‌شود که در طول تاریخ رخدادهای فراوانی به خود دیده ‌است.

قسمت جنوبی مخمل‌کوه به جاده بروجرد به خرم‌آباد ختم می‌شود؛انتهای شمالی مخمل‌کوه نیز به جاده خرم‌آباد-الشتر می‌رسد که به تنگ شبیخون مشهور است و نام آن گویای بسیاری چیزهاست.

این کوه بافتی رسوبی دارد و بیشتر قسمت‌های آن پوشیده از گلسنگ است. با آغاز فصل بارش گلسنگ‌های سیاه رنگ و آفتاب سوخته سبزرنگ می‌شوند. سراسر سبز. گلسنگها آفتاب‌گریز هستند به همین علت قسمت‌هایی از مخمل کوه که کمتر آفتاب گیر است سرسبز تر و دیدنیتر است.

مخلمل کوه برای کوهپیمایی بسیار مناسب و در دسترس است. با خودرو با چند دقیقه رانندگی به دامنه آن می‌رسید. فقط کافی است پس از رسیدن به میدان ۲۲ بهمن تا انتهای بلوار ولیعصر رفته و یک کوهپیمایی لذت بخش را تجربه کنید.

آبشار مخمل کوه در دره زيبای مخمل كوه در تنگه شبيخون قرار گرفته است. كه به علت پوشش و فراواني گل و سنگ به اين نام مشهور شده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.