امام زاده شاه‌ احمد

  امام‌ زاده شاه‌ احمد پلدختر امامزاده سيد احمد معروف به شاه احمد مراد دهنده که در گويش محلي به (شا اَمِي) يا شاه احمد هفت کوه مشهور است . امامزاده “شاه احمد” به عنوان يکي از حاذبه هاي گردشگري مذهبي شهرستان پلدختر استان لرستان همه ساله پذيراي خيل عظيم گردشگران و عاشقان امامت و

کد خبر : 544
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
امام زاده شاه‌ احمد

 

امام‌ زاده شاه‌ احمد پلدختر
امامزاده سيد احمد معروف به شاه احمد مراد دهنده که در گويش محلي به (شا اَمِي) يا شاه احمد هفت کوه مشهور است .
امامزاده “شاه احمد” به عنوان يکي از حاذبه هاي گردشگري مذهبي شهرستان پلدختر استان لرستان همه ساله پذيراي خيل عظيم گردشگران و عاشقان امامت و ولايت است.
وجود تعداد زيادي از بقاع متبرکه و زيارتگاه در شهرستان پلدختر، از جمله زمينه هاي جذب گردشگر؛ به ويژه در حوزه گردشگري مذهبي در اين شهرستان است. 
امامزاده “شاه احمد” که به گويش محلي به آن “شااحمي” مي گويند به عنوان يک جاذبه گردشگري مذهبي، از جايگاه خاص و ويژه اي در ميان مردم استان هاي غربي کشور، استان لرستان و به ويژه مردم شهرستان پلدختر برخوردار است. بقعه “شاه احمد” در جنوب شهر پلدختر در دهستان پاعلم واقع شده که در فصول مختلف سال به ويژه نوروز، پذيرايي خيل عظيم زائراني است که از لرستان و استان هاي همجوار به اين منطقه سفر مي کنند. 
اين امامزاده همچون نگيني مرصع بر چکاد ارتفاعات کبيرکوه و در منطقه سخت گذر و برفراز ارتفاع يک هزار و 610 متري کبيرکوه در ضلع جنوب غربي دهستان پاعلم از توابع شهرستان پلدختر واقع شده است. 
برغم سختي محور تردد اين امامزداه،هميشه در ايام تعطيلات سال؛ به ويژه نوروز، جمع زيادي از گردشگران براي زيارت اين مکان مقدس به اين ارتفاعات سفر مي کنند. 
مردم اين منطقه به کراميت و بزرگي اين امامزاده به دليل شفاي هزاران بيماران اعتقاد خاصي دارند و همواره جمعيت زيادي از استان هاي لرستان، ايلام، کرمانشاه، خوزستان و ديگر مناطق غربي کشور براي زيارت اين امامزاده به شهرستان پلدختر سفر مي کنند. 
وجود مناظر زيباي طبيعي و کوهستاني اين امامزاده، شرايط خاصي را براي تفريح گرداشکراني که به اين منطقه سفر مي کنند، فراهم کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.